El Barça es proclama campió de la Copa del Rei Juvenil al golejar al Saragossa a la final (5-0)
Catorze anys després el Barça juvenil es corona campió de la Copa del Rei. Des de 2011 que el conjunt blaugrana no aconseguia un dels títols més prestigiosos de la categoria i aquest migdia a l'Estadi Municipal Villanovense s'ha trencat el malefici. Recital, golejada i títol per al conjunt entrenat per l'exjugador blaugrana Juliano Belletti. El conjunt català tanca de la millor manera possible la final four de la Copa del Rei Juvenil que ha tingut lloc aquesta setmana a Villanueva de la Serena. Contra el Saragossa, els doblets de Juan Hernández i Hugo Alba, i el primer gol d'Arnau Pradas, que ha obert la llauna, han donat la victòria al Barça. Amb aquest títol, els blaugranes es reafirmen com a reis de copes en categoria juvenil a l'aconseguir el 19è títol per les seves vitrines.

Sense donar opció al rival, el conjunt blaugrana ha saltat sobre la gespa amb les idees ben clares i amb protagonisme s'ha fet amo i senyor del matx. Després d'un tempteig inicial per part dels dos conjunts i alguna arribada a l'àrea rival, el Barça ha estat el primer en disparar. Abans del quart d'hora, Arnau Pradas, amb un xut sec i potent, després d'una assistència de Juan Hernández ha començat a pintar la final de color de blaugrana. El gol ha donat més inèrcia al conjunt de Belletti que als dos minuts de reprendre el joc ha tornat veure porteria. Juan Hernández i Arnau Pradas s'han intercanviat els papers de golejador i assistent i aquesta vegada ha estat Juan Hernández qui ha rematat a porteria.


Amb el dos a zero el Barça ha tingut el partit encara més controlat i a la mitja hora de joc ha donat la final pràcticament vista per sentència. Un córner executat des de banda dreta ha trobat al primer pal la rematada de cap del capità blaugrana, Hugo Alba, que l'ha enviat al fons de la xarxa. Alba ha dedicat el gol al seu tècnic, Belletti, amb qui tot l'equip s'ha unit en una pinya. Amb el tres a zero s'ha arribat a la fi dels primers 45 minuts amb tota una segona part que ha tingut més color blaugrana.

A la represa, el Barça no ha aturat la maquinària i ha seguit amb el monòleg sobre la gespa de l'Estadi Municipal Villanovense. Amb molta fam de gols, el conjunt de Juliano Belletti ha trobat encara dos gols més. Als deu minuts del segon temps, l'exjugador del Saragossa, Juan Hernández, ha fet el seu doblet a la final amb una acció individual que ha acabat amb un xut sec a la base del pal. El 4 a 0 donava la final pràcticament tancada, però el capità, Hugo Alba, ha volgut fer també el segon del seu compte particular i tancar la final amb un 5 a 0.

Amb aquest resultat, el Barça s'ha proclamat campió de la Copa del Rei Juvenil i ha alçat per 19a vegada a la seva història el títol en aquesta competició. La Federació Catalana de Futbol ha estat present a Villanueva de la Serena, seu de la final four, i ha acompanyat al conjunt català en la seva participació. La representació federativa ha estat formada pel vicepresident de l'FCF, Luís Quiñonero, i la directiva de l'FCF, Susanna Puell, qui han estat al costat del president de la RFEF, Rafa Louzan, i del directiu del FC Barcelona, Joan Soler.

